همه چیز درباره کفش چرم – فواید کفش چرم

کفش چرم

شکی نیست که محصولات چرمی از جمله کفش امتحان زمان را پشت سر گذاشته اند. این سبک از کفش به دلیل تنوع در قرن ها رواج داشته و با زمان متناسب با هر سبکی که آمده و رفته است، سازگار شده است. چرم بارز در این مقاله همه چیزی که باید در مورد کفش چرم بدانید را ذکر کرده است، از جمله فواید و روشهای نگهداری از چرم. قبل از هر چیز نگاهی کوتاه به تاریخچه آن خواهیم انداخت.

تاریخچه کفش چرم

نمی توان گفت چه کسی کفش های چرمی را اختراع کرده یا چه زمانی به وجود آمده است، اما آنچه ما می دانیم این است که اولین استفاده ثبت شده از آنها در دوران پارینه سنگی فوقانی در ارمنستان (حدود 10،000 – 50،000 سال پیش) بوده است. آنها از چرم پیچیده و شبیه صندل ساخته شده بودند. آشوری ها (2500 قبل از میلاد – 6 قبل از میلاد) نیز این ماده را برای کفش مورد نظر خود انتخاب کردند و تقریباً در هر دوره ای از تاریخ از آن استفاده می شده است، اما هدف آن از دوره عملی باروک در قرن 16 در اروپا از کاربردی به مد تغییر یافته است. با پیشرفت تمدن ها، رشد تولید کفش چرمی نیز افزایش یافت. در درجه اول به دلیل دسترسی به مواد و معرفی تولید انبوه است.

مزایای کفش چرم

دلایل زیادی برای خوب بودن کفش های چرمی وجود دارد و تعجبی ندارد که اینقدر محبوب شده اند. آیا کفش های چرمی مقاوم هستند؟ بله، بدون شک چنین است و با شهرت طولانی مدت با حفاظت مناسب و عمر طولانی تر از بسیاری از جایگزین های ساخته شده توسط بشر، می توانید مطمئن باشید که حتی از یک جفت گران قیمت نیز ارزش بالاتری خواهند داشت! با این حال، باید مراقب باشید که چرم مصنوعی را با معامله واقعی اشتباه نگیرید. کفش چرمی نه تنها از نظر دوام، بلکه از نظر راحتی، استایل و تناسب بسیار با کیفیت تر از کفش مصنوعی است.

در این مقاله می توانید روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را بخوانید.

پوشیدن کفش چرمی مزایای بسیار دیگری نیز دارد. در اینجا چند مورد وجود دارد که به شما نشان می دهد چرا آنها یک انتخاب عالی هستند:

سبک:

دلیلی وجود دارد که این سبک کفش موقعیت خود را به عنوان یک گزینه برتر مد تقویت کرده است. بنابراین، چه کت و شلوار و کراوات، چه شلوار جین و پیراهن دارید، می توانید با یک جفت کفش چرم مردانه ست کنید. یا اگر شلوار جین و بلوز دارید، مطمئناً یک جفت کفش چرم زنانه پیدا خواهید کرد که به استایل شما می خورد.

تنفس پذیری:

با پیشرفت تکنولوژی، آنها اکنون با ویژگی هایی ساخته شده اند که به پای شما اجازه می دهد نفس بکشد، مناسب برای مواردی که در یک مدت طولانی در یک جفت قرار می گیرید.

تناسب:

یکی از مزایایی که کفش چرمی نسبت به سایر گزینه ها دارد این است که طبیعت مواد به این معنی است که در نهایت به شکل پای شما می آید. این بدان معناست که هرچه بیشتر آنها را بپوشید راحت تر خواهند شد!

تمیز کردن آسان:

نگهداری آنها آسان است، به این معنی که می توانید جفت مورد علاقه خود را برای مدت طولانی تری از بسیاری از سبک های کفش ساخته شده توسط بشر حفظ کنید. برای تمیز کردن سریع می توانید از یک محصول مخصوص تمیز کردن چرم یا مالیدن الکل روی یک پارچه استفاده کنید، یا برای تمیز کردن بهتر، نکات زیر را بخوانید.

محافظت از کفش چرم

چه چیزی باعث ترک خوردن کفش چرمی می شود؟ علت پوست کندن کفش های چرمی چیست؟ چه چیزی باعث می شود کفش چرمی نرم شود؟ پاسخ به همه موارد بالا … مراقبت نکردن از کفش های شماست! اصول محافظت از کفش (از جمله چکمه چرم مردانه ) این است که آنها را به طور مرتب تمیز کنید، این کار از تجمع کثیفی و سایر موادی که می تواند به مرور به کفش شما آسیب برساند جلوگیری می کند. در اینجا موثرترین روش برای تمیز کردن جفت خود آمده است:

  • بندها را بردارید
  • برای از بین بردن گرد و غبار و گرد و غبار از یک برس نرم استفاده کنید
  • در حالی که دست خود را داخل کفش به سطح فشار می دهید، محصول تمیز کننده انتخابی خود را بمالید و پاک کننده را با استفاده از یک برس روی تمام چرم های قابل مشاهده بمالید.

اگر می خواهید مراقبت از کفش خود را به سطح عالی برسانید، در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که به شما در محافظت از کفش کمک می کند:

کفش چرم

کفش های خود را حالت دهید

این نکته می تواند به ترمیم کفش های چرمی ترک خورده و جلوگیری از چین خوردگی کمک کند. این یک فرایند بسیار ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم کننده را روی پارچه ای بگذارید و روی تمام قسمت های چرم بمالید. یک نکته اضافی برای شما، صابون زین را به هر شکاف روی چرم بمالید و از حداقل مقدار آب برای تعمیر کفش خود استفاده کنید!

کفش های خود را جلا دهید

هنگامی که کفش های خود را تمیز کردید، 30 دقیقه صبر کنید و سپس واکس انتخابی خود را با یک پارچه نرم که سطح کفش را می پوشاند بمالید. این به جلوگیری از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن کفش شما کمک می کند و می تواند عمر آن را افزایش دهد.

نحوه کشش کفش چرم

اگر تا به حال یک جفت کفش خریداری کرده اید که کاملاً زیبا به نظر می رسید اما اندازه آن مناسب نبود و فکر می کردید “چگونه می توانم این کفش های چرمی را سریع بلندتر کنم؟”، پس شما در مکان مناسب هستید. ما بهترین روش ها را برای کشش کفش شما بررسی کرده ایم و لیستی از روش هایی که می توانید این کار را در خانه انجام دهید تهیه کرده ایم:

کشش جوراب

برای این راه حل ساده، ضخیم ترین جوراب خود را به همراه کفش های خود بپوشید. سپس سشوار خود را بگیرید و روی قسمت هایی از پا که احساس سفتی می کنید حرارت دهید. این یک ترفند عالی برای کشیدن عرض کفش چرمی شماست.

کفش ها را با یک کیسه آب داخل آن فریز کنید

آیا می دانستید که می توانید کفش های چرمی را با آب پهن تر کنید؟ یک کیسه قابل بسته شدن را با آب پر کنید و آن را داخل کفش خود قرار دهید. سپس کفش های خود را در فریزر بگذارید و یک شب بگذارید. هنگامی که آنها را در صبح برداشته اید و یخ ذوب شده است، با موفقیت کفش خود را کشیده اید. مراقب باشید که کفش های خود را بیش از حد کش ندهید ، ابتدا آنها را آزمایش کنید و اندازه گیری کنید که فکر می کنید چقدر آب نیاز دارید.

از برانکارد کفش استفاده کنید

این روش شما را ملزم می کند تا از ابزار کشش کفش استفاده کنید. این را داخل کفش خود قرار دهید و آن را بچرخانید، این ابزار را به دو صورت طول و عرض گسترش می دهد. هنگام استفاده از این ابزار دقت کنید، اگر کفش را بیش از حد بکشید ، بازگرداندن شکل آن (اگر غیرممکن نباشد) دشوار خواهد بود. این روش همچنین می تواند برای کشیدن صندل های چرمی استفاده شود.

نحوه درخشش کفش چرم

اگر کفش های شما کمی کسل کننده به نظر می رسند و فاقد آن درخشندگی هستند و نمی دانید چگونه می توانید آنها را به زیبایی اولیه خود بازگردانید، بگذارید به شما نشان دهیم که چه چیزی می تواند باعث درخشندگی کفش های چرمی شما شود. بهترین راه برای این کار گرفتن موارد زیر است: برس کفش با کیفیت خوب، واکس کفش چرم و یک پارچه نرم. ابتدا، باید از برس کفش برای از بین بردن بقایای روی سطح استفاده کنید، سپس مقدار کمی واکس را روی پارچه بمالید و آن را به آرامی روی چرم در دایره های کوچک بمالید. سپس برس خود را دوباره برداشته و لاک اضافی کفش را پاک کنید. در نهایت، پارچه را بردارید و بقیه چرم را بکشید. و این به این صورت است که کفش های خود را به درخشش آینه جلا دهید!

اگر واکس تان تمام شده است و وقت تهیه آن را ندارید، نگران نباشید – در ادامه نحوه درخشش کفش چرم بدون واکس توضیح داده شده است. یک قطره کوچک روغن (سبزیجات یا زیتون) را روی یک پارچه تمیز بمالید و چرم را پاک کنید یا در عوض، می توانید از داخل پوست موز برای درخشندگی آن استفاده کنید (به ما اعتماد کنید، این واقعا کار می کند!).

خب همه چیزی که باید برای نگهداری یک جفت کفش چرمی بدانید، در اختیار دارید. به یاد داشته باشید، اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید جفت مناسب را بخرید از آنها مراقبت کنید! به این ترتیب می توانید برای سالهای متوالی از آنها لذت خواهید برد.

نازنین رهسپار
ارسال دیدگاه