تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

محصولات ساخته شده از چرم به دلیل داشتن جلوه طبیعی ، غنی و ظریف ، از هر نوع الیاف مصنوعی جدا هستند. امروزه بسیاری از مواد مصنوعی مشابه با ظاهر بسیار ارزان در بازار موجود است. همچنین محصولاتی وجود دارند که فقط تا حدی با چرم خالص ساخته شده اند اما مارک آنها “چرم اصل” یا “ساخته شده از چرم طبیعی” است. اینها اصطلاحات مبهمی هستند که توسط بازاریابان برای گمراه کردن مصرف کنندگان استفاده می شود. با پیشرفت فناوری، تشخیص اصل از چرم تقلبی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. اگر قصد خرید یک کیف چرم زنانه با کیفیت بالا را دارید که بسیار گران است، باید بتوانید چرم اصل را از مصنوعی به تنهایی تشخیص دهید. در اینجا چند ترفند اصلی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی ارائه می دهیم تا خریدی واقعی داشته باشید.

قبل از شروع توصیف ترفندهای اصلی، به من اجازه دهید اطلاعات کمی در مورد انواع چرم ارائه دهم. در تولید چرم، بهترین درجه، چرم فول دانه است، پس از آن چرم Top Grain، و سپس چرم دانه تصحیح شده و در نهایت چرم شکسته با درجه پایین. برای کیف های با کیفیت بالا، عمدتا از 3 نوع چرم اول استفاده می شود.

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

نحوه تشخیص چرم واقعی مسئله بزرگی است و خرید چرم اصل و خالص به همان اندازه که خرید چرم آسان است، سخت تر است. تولیدکنندگان آنقدر در کار خود تخصص دارند که بررسی و تمایز بین چرم مصنوعی و اصل بسیار سخت است. به همین دلیل چند روش را لیست کرده ایم که با آنها می توانید چرم اصل را از مصنوعی تشخیص دهید. بیایید نگاهی گذرا به آنها داشته باشیم.

1. بر روی برچسب تمرکز کنید تا چرم واقعی را شناسایی کنید.

چرم واقعی- تولید کننده چرم واقعی نام تجاری خود را با افتخار به عنوان برچسب هایی مانند “100٪ چرم واقعی” ، “چرم کامل/درجه یک” یا “چرم اصل” ذکر می کند، و شما را مطمئن می کند که در مسیر درستی حرکت کرده اید.

از طرف دیگر چرم مصنوعی یا تقلبی – دارای برچسب هایی مانند “مواد ساخته شده توسط بشر” هستند و چیزی مربوط به آن نشان دهنده چرم ساخته شده از پلیمر مصنوعی است. بنابراین به برچسب ها دقت کنید.

همچنین برچسب قیمت را مشاهده کنید تفاوت زیادی بین قیمت چرم واقعی و تقلبی وجود دارد. چرم واقعی یا چرم اصل بسیار گرانتر از چرم تقلبی است.

2. لبه های ناهموار ویژگی اصلی کیف چرم اصل است

لبه های کیف را بررسی کنید. کیف های چرمی اصلی همیشه دارای لبه های زبر درشت هستند در حالی که کیف های ساخته شده از چرم مصنوعی لبه های تقریباً صاف و پلاستیک یا محصولات مصنوعی خواهند داشت.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

 

3. سطح ناقص کیف چرم اصل را فریاد می زند

آیا سطح کیف شبیه سنگریزه یا دانه دار است؟ چرم واقعی دارای الگوی ناسازگار با نواقص جزئی است. چرم مصنوعی یکنواخت است و منافذ آن به طور مساوی پخش شده است و فریاد می زند تقلبی است! علاوه بر این، چرم واقعی از پوست طبیعی حیوانات ساخته شده است و منافذ ناهمواری مانند پوست ما دارد.

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

4. سطح چرم را فشار دهید

درست مانند پوست انسان، چرم اصلی نیز حالت ارتجاعی دارد و هنگام کشش تغییر رنگ می دهد. وقتی چرم واقعی را می کشید، می بینید که هنگام رها شدن، الگوهای چروکیده ناپدید می شوند و می آیند. آن را با ناخن خود خراش دهید چرم واقعی به حالت اولیه باز می گردد. چرم تقلبی بدون تأثیر می ماند و شکل و سفتی خود را حفظ می کند.

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

5. نگاهی نزدیک و عمیق به محصول چرمی داشته باشید

سطح هر چرم اصل/واقعی مانند مواد طبیعی ساخته شده مانند هر نوع پوست حیوانات خواهد بود. همچنین سطح غیر یکنواخت خواهد بود و شامل تغییر شکل و نقص در آن می شود. از طرف دیگر، سطح چرم مصنوعی یا تقلبی از جنس بسیار صاف، براق و کاملاً یکنواخت خواهد بود. که نشانه روشنی برای تغییر مسیر برای انجام یک کار خوب است.

6. ظرفیت جذب آب در چرم واقعی

این یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی هویت چرم اصل است. چرم اصل همیشه رطوبت را جذب می کند در حالی که چرم مصنوعی هرگز آب را جذب نمی کند بلکه آب روی آن باقی می ماند. چرم طبیعی در عرض چند ثانیه آب یا بزاق را جذب می کند که نشان دهنده اعتبار آن است.

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

7. آن را بسوزانید (از چوب کبریت استفاده کنید، آن را کاملاً نسوزانید)

اگرچه ما به شما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید، اما این فقط یک آزمایش تمایز است. اگر چوب کبریت را زیر کیسه چرمی روشن کنید آتش نمی گیرد اما بوی سوزان مانند موهای سوخته از خود ساطع می کند. در حالی که چرم مصنوعی با شعله می سوزد و بوی پلاستیک سوزان تولید می کند.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

8. تفاوت در الگو

چرم واقعی دارای الگوی ناسازگار با نواقص جزئی است. چرم تقلبی یکنواخت با منافذ پخش شده یکنواخت است که به وضوح نشان دهنده تقلبی بودن آن است! علاوه بر این، چرم واقعی از پوست طبیعی حیوانات ساخته شده است و منافذ ناهمواری مانند پوست ما دارد.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

9. تست ساختار چرم واقعی و جعلی

بزرگترین علامت بین کیف چرم اصلی و تقلبی، کیفیت کلی آن است. وقتی هر دو را روی زمین می گذارید، کیف چرمی اصلی بسیار محکم تر، ساختار یافته تر و مستقیم تر می شود. چرم مصنوعی مستقیم نمی ایستد.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

10. بوی کیف چرم اصلی را احساس کنید

از بویایی خود برای آزمایش اصالت کیف های چرمی استفاده کنید. چرم واقعی دارای بوی چرمی معمولی، طبیعی و ارگانیک مانند هر رایحه پوستی خواهد بود. به همین ترتیب چرم تقلبی دارای بوی پلاستیکی، بوی مصنوعی و شیمیایی مانند پلاستیک است.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

11. تست زیپ کیف چرمی اصلی

زیپ، برچسب ها و کمربندها افزونه هایی هستند که به کیف چرم اصل تجمل می بخشد. زیپ صاف یادگاری ایده آل از کیف اصلی چرمی است در حالی که زیپ سخت نشان می دهد که جعلی است.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

12. گرمای چرم واقعی را احساس کنید

اگر کیف چرمی شما احساس گرمی می دهد، تبریک می گویم عزیزم ، برای خودت کیف چرمی واقعی تهیه کرده ای. یک چرم واقعی بلافاصله گرم می شود و درجه حرارت را برای مدتی حفظ می کند، اما در مورد چرم مصنوعی، دما را ذخیره نمی کند، بنابراین گرما خارج می شود و اگر گاهی اوقات گرم می شود، سطح آن مرطوب می شود، اما در چرم واقعی. سطح آن همیشه خشک است.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

13. وزن را بررسی کنید

البته وزن انواع مختلف چرم می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، وزن پوست گوسفند کمتر از پوست گاو است. اما چرم هنوز هم از وزن بسیار بیشتری نسبت به چرم تقلبی برخوردار است. محصولات چرم اصلی وزن زیادی خواهد داشت زیرا دارای سگک، زیپ و ناودانی با کیفیت بالا می باشد. از طرف دیگر، چرم تقلبی با داشتن لوازم جانبی بی کیفیت، سبک خواهد بود.

14. از فروشنده معتبر خرید کنید

تمایز بین چرم واقعی و جعلی نیاز به تمرین دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم پول نقد به دست آمده خود را خرج کرده و از یک فروشنده و فروشگاه معتبر خرید کنید.

15. چرم واقعی همیشه پرهزینه است

اگر از معاینه اولیه سیگنال سبز دریافت کردید، برچسب قیمت را بررسی کنید. یک کیف چرمی واقعی همیشه گران قیمت است. هیچ فروشگاهی کیف های چرمی خود را به نصف قیمت نمی فروشد و ضرر نخواهد کرد.

به کیف های چرمی تقلبی نه بگویید

چند سالی است که خیابان های مملو از تقلبی از برندهای لوئیس ویتون و هرمس است. سبک و طراحی مارک های بزرگ به آسانی کپی می شوند اما نمی توان از کیفیت لوکس آنها تقلید کرد. حتی اگر از منظر بشریت فکر کنیم، تقلبی ها کالاهای خود را در کارخانه های غیرقانونی تولید می کنند، از کودکان کار استفاده می کنند و شرایط ناسالم کاری برای صرفه جویی در هزینه ها دارند.

آیا فکر نمی کنید سزاوار یک کیف چرمی لوکس واقعی هستید؟

روش های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

ظاهر واقعی کیف چرمی اصلی به دلیل استحکام، جذابیت بالا و درجه یک آنها ست. بنابراین دفعه بعد که یک کیف چرمی شگفت انگیز را در پنجره بوتیک مشاهده کردید، نگاه دقیق تری بیندازید و بر اساس نکات بالا بررسی کنید. البته این را هم بدانید که انواع مختلفی از چرم اصل وجود دارد، اما تفاوت آنها در انواع آنهاست، مانند اینکه از چه پوست حیوانات تهیه شده است، نه در واقعیت یا اصل آنها. سعی کنید بفهمید که تفاوت کاملی بین چرم ها وجود دارد. هریک از نکات تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را بررسی کنید و همیشه هنگام خرید آنها را در نظر داشته باشید.

نازنین رهسپار
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه