معرفی انواع واکس کفش چرم و ترفندهای نگهداری کفش

انواع واکس کفش چرم

داشتن کفش چرم مردانه زیبا و براق به تکمیل ظاهر و استایل شیک کمک می کند، اما انتخاب واکس کفش مناسب می تواند مشکل باشد. از واکس کفش می توان برای درخشندگی و ضد آب بودن کفش یا حتی کمک به ترمیم و بهبود چرم خشک و ترک خورده استفاده کرد. انواع واکس کفش در مدل های مختلف موجود است و بسیاری از آنها جلوه های متفاوتی را به شما می دهند. در این مقاله می خواهیم انواع واکس کفش را بررسی کنیم، جوانب مثبت و منفی هر کدام را بشناسیم و بیاموزیم که کدام واکس برای کدام کفش مناسب است.

انواع واکس کفش

صیقلی نگه داشتن کفش های شما چندان هم کار دشواری نیست. حفظ ظاهر عالی کفش های چرمی برای سالهای آینده با حداقل مراقبت با استفاده از واکس سنتی یا نرم کننده چرم امکان پذیر است. در ادامه با انواع واکس کفش آشنا خواهیم شد.

واکس مومی

در مقایسه با سایر گزینه ها، واکس کفش یک ابزار عالی و چند منظوره برای حفظ ظاهر کفش چرم زنانه است. واکس مومی عمدتا از مواد موم ساخته شده است و فقط شامل مقدار کمی رنگدانه است که به مخلوط اضافه شده است. این نوع واکس معمولاً در یک قلع کوچک و کم عمق است و لمس آن بسیار سخت است. مقدار کمی از موم با یک برس برداشته شده و به تدریج روی سطح کفش قرار می گیرد.

واکس کفش مومی با افزودن تدریجی لایه های کوچک موم به قسمت بیرونی کفش کار می کند. این بدان معناست که گودال های کوچک، سوراخ ها و ترک های روی سطح چرم شما با لایه های مومی سطحی درمان شده و صاف می شوند. با پولیش مکرر و لایه های لایه مومی، می توانید کفش خود را کاملاً صاف نشان دهید.

وقتی کفش صاف به نظر می رسد، نور به طور یکنواخت منعکس می شود و باعث می شود درخشش بیشتری داشته باشد. هرچه سطح صاف تر باشد، می توانید براقیت بیشتری روی کفش خود ایجاد کنید. مانند لاک های کرمی، لاک کفش بر اساس موم دائمی نیست. اگر بعد از صیقل دادن کفش ظاهر نهایی را نمی پسندید یا واکس ناهموار به نظر می رسد، حذف لایه های مومی اضافی با افزایش چروک امکان پذیر است.

واکس کفش مومی بیشتر مومی است و فقط کمی رنگدانه به مخلوط اضافه شده است. به دلیل محدود بودن رنگ اضافه شده، هماهنگی کامل با رنگ چرم کفش شما ضروری نیست. در واقع، به دلیل محدود بودن رنگ اضافه شده، برخی از افراد مایلند واکس کفش مشکی بخرند و آن را به کف یک کفش برنزه بمالند تا ظاهر پتینه به نظر برسد. مقدار محدود رنگ به شما امکان می دهد به تدریج از رنگ تیره استفاده کنید بدون اینکه زیاد افراط کنید.

انواع واکس کفش چرم

مزایای واکس مومی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از واکس کفش مومی این است که موم یک ماده آبگریز است. استفاده از واکس کفش مومی روی کفش می تواند یک لایه ضد آب اضافی به کفش شما ببخشد. این یک راه عالی برای محافظت از کفش شما در هر شرایط آب و هوایی و حفظ ظاهر عالی چرم شما برای سال هاست.

همانند سایر انواع واکس کفش، واکس کفش مومی با برس موی اسب استفاده می شود. برای زدن واکس از برس dauber استفاده می شود و پس از خشک شدن، از برس موی اسب برای ایجاد جلای براق استفاده می شود. واکس مومی برای افرادی که می خواهند آینه ای صاف بر روی کفش خود داشته باشند، انتخابی عالی است.

واکس مخصوص موم به نام Saphir Mirror Gloss یک محصول عالی است که به داشتن جلوه ای درخشان و شبیه آینه برای کفش شما کمک می کند. افزودن برس براق کننده موی اسب می تواند میزان درخشندگی را افزایش دهد.

واکس کرمی

یک گزینه امتحان شده و واقعی برای اینکه کفش چرمی شما بعد از پوشیدن بسیار زیبا به نظر برسد، واکس کرمی است. این یک نوع خاص از واکس کفش است که با نوع مومی تفاوت دارد. واکس کرمی کفش معمولاً از پایه کرم تشکیل شده است که سرشار از رنگدانه است.

اکثر واکس های کرمی تقریباً به طور کامل از کرم ساخته شده اند و فقط کمی موم برای ترمیم و محافظت از چرم ایجاد شده است. همچنین در بسیاری از واکس های کرمی کفش مقدار کمی شی باتر به مخلوط اضافه شده است که به حالت دادن به چرم کمک می کند.

واکس کرمی بیشتر برای محافظت از رنگ و شادابی چرم استفاده می شود. این یک گزینه عالی برای کمک به کاهش علائم محو شدن چرم و پوشاندن رنگ ناهموار است. واکس کرمی می تواند به بازگرداندن رنگ کفش شما کمک کند و حتی به کفش شما درخشش کمی دهد.

واکس کرمی با استفاده آرام از یک لایه رنگی سطحی نازک بر روی سطح کفش عمل می کند. بر خلاف رنگهای دائمی، در صورت ضخیم بودن یا رنگ نامناسب، می توانید واکس کرمی را بردارید. از آنجا که واکس کرمی یک گزینه دائمی برای محافظت از کفش شما نیست، استفاده از آن به طور منظم مورد نیاز است تا کفش شما عالی به نظر برسد.

انواع واکس کفش چرم

مزایای واکس کرمی

در مقایسه با دیگر انواع واکس، بزرگترین جذابیت واکس کرمی این است که رنگ نقش مهمی در بازگرداندن ظاهر کفش شما دارد. این یک واکس براساس رنگدانه است که برای بازگرداندن رنگ کم یا ناهموار عمل می کند.

به همین دلیل، واکس کرمی در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است و یافتن رنگی که با چرم شما مطابقت داشته باشد ضروری است. البته، از آنجا که کرم کفش دائمی نیست، ممکن است رنگی را که کاملاً با آن مطابقت ندارد از بین ببرید.

بیشتر کرم کفش با استفاده از برس موی اسب روی کفش ها مالیده می شود. ابتدا، از برس موی اسب برای استفاده از کرم روی کفش استفاده می شود. پس از خشک شدن، کرم با برس موی اسب، به حالت براق در می آید. به برس کشیدن ادامه دهید تا رنگ یکدست داشته باشید.

اگرچه واکس کرم برای اکثر کفش های چرمی صاف یک انتخاب عالی است، اما می تواند به برخی از چرم ها آسیب برساند. اگر کفش های شما از چرم کوردوان پوسته ساخته شده اند، کرم کفش گزینه مناسبی نخواهد بود. دانه با چرم کوردوان پوسته دارای دانه ای بسیار محکم و طبیعی است که به چرم درخشندگی می بخشد. هنگام استفاده از واکس کرمی، کرم کفش می تواند چرم را خراب کند.

کارنوبا واکس

مانند دیگر گزینه ها، واکس کارناوبا یک انتخاب محبوب برای کمک به تعمیر و پر کردن چرم کفش است. موم کفش می تواند حفره های کوچک و شکاف های چرم را پر کرده و درخشندگی صاف و تمام شده ای را به دست آورد.

موم کارنوبا مانند موم سنتی عمل می کند و عملکرد دارد اما از مواد طبیعی موم ساخته شده است که آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است.

بسیاری از مردم موم کارنوبا را انتخاب می کنند زیرا گزینه ای روانتر، سریعتر و بهتر از واکس کفش سنتی است. بسیاری از تولیدکنندگان اصلی واکس به دلیل خواص صاف، سطح بالایی از موم کارناوبا را در ترکیبات خود قرار می دهند.

واکس مومی سنتی که برای کفش استفاده می شود از ترکیبات نفتی یا چربی حیوانی ساخته شده است که می تواند موم را روغنی کرده و به چندین لایه نیاز داشته باشد. موم Carnauba از یک برگ طبیعی ساخته می شود ، که صاف و ضخیم می شود ، و بسیاری از تلاش های پرداخت تنها به یک لایه نیاز دارد.

انواع واکس کفش چرم

مزایای واکس کارنوبا

واکس کارناوبا به شما امکان می دهد با تلاش کمتر درخشش بیشتری داشته باشید. مانند سایر واکس ها، کارنوبا فقط با مقدار کمی رنگدانه ساخته می شود و بسیاری از تولید کنندگان طیف محدودی از موم کفش را ارائه می دهند. زمانی که رنگی نزدیک به رنگ چرم خود پیدا کنید، به نتایج دلخواه خواهید رسید.

موم کارنوبا یک گزینه محبوب برای بسیاری از مردم است، نه تنها به دلیل پوشش روان، بلکه به دلیل اینکه یک گزینه پایدار است. این روغن از برگ درخت نخل برزیلی گرفته شده است. هر سال، تنها حدود 30 درصد از برگها برای تولید موم برداشت می شوند و درختان کافی برای جذب کربن و رشد خوب در آینده باقی می ماند. استفاده از این موم کاملا طبیعی آسان، پایدار و طبیعی است.

موم Carnauba مانند سایر گزینه ها دارای خاصیت آبگریزی است. این بدان معناست که موم می تواند به دفع آب کمک کرده و یک لایه ضد آب اضافی به کفش شما اضافه کند. به علاوه اینکه موم Carnauba را با برس موی اسب می زنند، اجازه می دهند خشک شود و سپس با یک برس موی اسب تمیز می شود تا یک ظاهر زیبا و یکدست ایجاد شود.

نرم کننده چرم

برخلاف واکس های سنتی، نرم کننده چرم می تواند بهترین دوست شما در مراقبت از انواع چرم باشد. نرم کننده چرم می تواند همان جلوه پولیش چرم را ایجاد کند، اما می تواند به حفظ وضعیت خوب چرم کمک کند و الیاف تشکیل دهنده چرم را دوباره پر کند. اگرچه واکس کفش می تواند به براق و صاف جلوه دادن کفش کمک کند، اما استفاده بیش از حد ممکن است به چرم آسیب برساند.

واکس کفش سنتی روی کفش کشیده می شود و لایه های میکروسکوپی از مواد را برای پر کردن شکاف ها و درخشش به کفش های چرمی اضافه می کند. در مقابل، نرم کننده چرم به پوست واقعی چرم و خود ماده نفوذ می کند.

این به محصول نرم کننده چرم اجازه می دهد تا در واقع به ترمیم و محافظت از چرم کمک کند. داشتن نرم کننده چرمی بخش مهمی از مراقبت منظم از کفش است. نرم کننده فاصله بین الیاف و منافذ چرم را پر می کند و به خروج آب از خود چرم کمک می کند و آن را با نرم کننده جایگزین می کند.

انواع واکس کفش چرم

مزایای نرم کننده چرم

این امر باعث می شود که چرم صاف تر، نرم تر و کمتر مستعد ترک خوردن و خشک شدن باشد. نرم کننده چرم اگر در ابتدا با شوینده کفش استفاده شود حتی بهتر کار می کند.

بعلاوه، به عنوان بخشی از مراقبت منظم از کفش، نرم کننده چرم یک گزینه عالی برای کمک به کفش های ضد آب و ضد آب و هوا است. بدون نرم کننده، روغن های طبیعی چرم به تدریج از چرم خارج می شوند و دریچه ای برای ورود آب به چرم باقی می ماند.

وقتی آب وارد می شود و خشک می شود ، می تواند باعث ترک خوردن و سفت شدن چرم شود. نرم کننده می تواند از خشک شدن و ترک خوردن کفش های چرمی جلوگیری کند ، اما می تواند به بازسازی چرم آسیب دیده یا فرسوده کمک کند.

بسیاری از افراد فقط از نرم کننده کفش چرمی برای کفش های چرمی خود استفاده می کنند و از موم یا کرم سنتی استفاده نمی کنند. شما نه تنها توانایی محافظت و بازسازی چرم خود را دارید، بلکه می توانید آن را صاف و زیبا نیز جلوه دهید.

نرم کننده چرم همچون واکس می تواند به یکنواخت شدن سطح چرم کمک کرده و ظاهری صیقلی و براق ایجاد کند. با استفاده از نرم کننده چرم، می توانید مراقبت از کفش را به خوبی تمرین کرده و درخشش کفش هایتان را همزمان انجام دهید.

روغن راسو

روغن مینک یک نرم کننده و روش درمانی محبوب چرم بوده است و معمولاً به عنوان واکس چرم استفاده می شود. این روغن از چربی شکم راسو تهیه می شود و آن را به یک محصول طبیعی تبدیل می کند. در مقایسه با موم یا کرم که لایه ای از مواد را روی کفش قرار می دهد، روغن راسو یک روغن طبیعی است که روغن های طبیعی موجود در کالاهای چرمی را پر می کند.

بومیان آمریکا معمولاً از روغن راسو برای ترمیم کالاهای چرمی خود استفاده می کردند، و این از سال 1950 یک واکس چکمه محبوب بود. پس از جنگ جهانی دوم، صنعت کت خز رونق گرفت و مقدار زیادی از محصولات جانبی راسو برای مصرف استفاده شد. روغن مینک به سرعت وارد بازار شد و از آن زمان به بعد یکی از لوازم اصلی مراقبت از کفش بوده است.

انواع واکس کفش چرم

مزایای روغن مینک

روغن راسو می تواند آسیب های وارد شده به چکمه های چرمی را معکوس کند. با پیر شدن چرم، روغن های طبیعی داخل چرم شروع به خشک شدن کرده و از بین می روند. روغن با آب جایگزین می شود که می تواند چرم را بیشتر خشک کرده و منجر به ترک خوردگی و سفتی شود.

روغن راسو می تواند به چرم نفوذ کرده و به روانکردن الیاف منفرد چرم کمک کند. این نه تنها باعث صاف شدن دوباره چرم می شود، بلکه می تواند به انعطاف پذیری و نرمی کفش نیز کمک کند.

مانند دیگر محصولاتی که برای محافظت و صیقل دادن کفش های شما در نظر گرفته شده است، روغن راسو می تواند کفش شما را در برابر آب مقاوم کند. زیرا روغن به طور طبیعی آب را دفع می کند.

روغن مینک خود شفاف است و هیچ رنگی به روغن اضافه نشده است. این باعث می شود که برای هر رنگ چرمی مناسب باشد. برای استفاده از روغن، از یک پارچه نرم آغشته به روغن استفاده کنید. روغن را روی چرم بمالید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه بماند. بسیاری از افراد بیشترین موفقیت را در ترک کفش ها برای نشستن و جذب روغن در طول شب دارند. صبح، روغن اضافی را که جذب نشده است، پاک کنید.

صابون زین

برای یک گزینه همه کاره و طبیعی برای کالاهای چرمی شما، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از صابون زین استفاده کنند. این یک پاک کننده و نرم کننده چرم است که در یک محصول جامع مراقبت از کفش ترکیب شده است. صابون زین معمولاً از مخلوط لانولین و موم زنبور عسل ساخته می شود.

لانولین روغنی است که از یک حیوان پشم دار استخراج می شود. در حالی که انواع مختلفی از حیوانات پشمی وجود دارد که می توانند لانولین تولید کنند، بیشتر لانولین مورد استفاده در صابون زین از گوسفند است. هر دو لانولین و موم زنبور عسل به طور طبیعی وجود دارند و صابون زین را ایمن می کنند.

استفاده از صابون زین ساده است. کافی است مقداری از صابون را روی پارچه مرطوب یا اسفنج نرم بمالید. صابون را در جهت عقربه های ساعت و به صورت دایره ای بمالید، انگار در حال واکس زدن خودرو هستید. این می تواند به تقسیم ذهنی کفش چرمی به بخش هایی کمک کند تا اطمینان حاصل شود که کل کفش را پوشانده اید.

تا زمانی که صابون به طور کامل جذب شود، ادامه دهید. در حالی که صابون زین را می توان به عنوان نرم کننده چرم استفاده کرد، ایده خوبی است که صابون زین خود را با نرم کننده چرم سنتی پیگیری کنید تا مطمئن شوید که چرم شما برای سالها نرم می ماند.

انواع واکس کفش چرم

مزایای صابون زین

صابون زین، درست مانند سایر صیقل دهنده ها و روغن ها، رطوبت را به چرم باز می گرداند. با افزایش سن ، چربی های طبیعی موجود در الیاف شروع به تجزیه می کنند. با فرار روغن از چرم طبیعی ، اغلب آب را جذب می کند و باعث خشک شدن چرم می شود.

این می تواند منجر به محو شدن ، ترک خوردن و اغلب باعث سفت و غیرقابل انعطاف شدن چرم شود. صابون زین برای حالت دادن به چرم عمل می کند و روغن های طبیعی را دوباره به الیاف اضافه می کند. این چرم را چرب می کند ، الیاف را آب رسانی می کند و از ترک خوردن و خشک شدن چرم جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، صابون زین دارای مزیت بیشتری است که به عنوان صابون برای از بین بردن لکه ها عمل می کند. صابون زین حاوی یک ترکیب تمیز کننده است که می تواند تقریباً هر لکه ای را که فکر می کنید پاک کند. این امر صابون زین را به محصولی چند منظوره تبدیل می کند که می تواند لکه ها را از بین ببرد و چرم شما را نرم کند و به شما این امکان را می دهد تا سالها بعد عالی به نظر برسد.

در حالی که صابون زین را می توان برای کفش های چرمی استفاده کرد ، می توان آن را روی هرگونه کالای چرمی مانند کت ، کیف پول ، کیف پول ، یا ، خوب ، زین استفاده کرد!

واکس مایع

برای کسانی که زمان کوتاهی دارند، واکس مایع یک گزینه عالی است. اینها موثر، سریع و آسان برای استفاده هستند. علاوه بر این، واکس مایع به راحتی در دسترس است و می توان از آن برای درخشش آخرین لحظه کفش ها استفاده کرد.

مانند واکس سنتی، واکس مایع برای اعمال یک لایه نازک بر روی سطح کفش در نظر گرفته شده است. این می تواند شکاف ها و سوراخ های کوچک را پر کند و سطح نازک تری به کفش بدهد. وقتی کفش یکنواخت باشد، نور را بهتر منعکس می کند و باعث می شود کفش واقعا بدرخشد. از آنجا که محصول به روی کفش اضافه می شود، دائمی نیست و همیشه می توان آن را پاک کرد. با این حال، واکس مایع به مواد چرم نفوذ نمی کند و چرم را حالت نمی دهد.

انواع واکس کفش چرم

مزایای واکس مایع

هدف اصلی افرادی که واکس مایع می خرند، برنامه همه جانبه است. پولیش مایع در یک بطری، همراه با اسفنج اپلیکاتور موجود است. به سادگی بطری را فشار دهید تا مقداری مایع روی اسفنج ترشح شود.واکسن را روی سطح کفش بمالید و با اسفنج متصل شده آن را بکشید.

واکس مایع دارای رنگ های محدودی است، اما ممکن است واکس سیاه،قهوه ای و پولیش که رنگ خنثی محسوب می شود را پیدا کنید. واکس می تواند به افزودن یک لایه دافع آب به کفش کمک کند، اما از ضد آب بودن کفش جلوگیری می کند. در مقایسه با سایر گزینه های پولیش کف و چرم، این گزینه جامع نیست اما برای افرادی که با حداقل تلاش می خواهند ظاهری صاف و صیقلی داشته باشند یک راه حل عالی است.

سوالات متداول در مورد نحوه نگهداری از کفش چرم

با وجود گزینه های زیاد واکس در بازار، یافتن محصول مناسب برای نیازهای شما دشوار است. در زیر، برخی از سوالات متداول در مورد انواع واکس کفش را بیان کرده ایم.

برای اینکه یک جفت کفش یا چکمه را در وضعیت مناسب نگه دارید، چه کاری باید انجام دهید؟

چرم یک ماده طبیعی است که نه تنها زیبا بلکه کاربردی و بادوام نیز هست. چرم ضخیم، گرم است و با مراقبت مناسب تا سالها دوام می آورد. مطمئناً برای حفظ زیبایی چکمه ها و کفش های خود نیاز به کمی نگهداری و نگهداری منظم دارید.

وقتی نوبت به مراقبت از کفش می رسد، دو راه را باید در پیش گرفت. یکی از روش ها صیقل دادن کفش هاست، در حالی که روش دیگر حالت دادن به کفش است.

پولیش مرتب کفش ها یا چکمه های چرمی می تواند به پر شدن سوراخ ها یا ترک های ایجاد شده در چرم کمک کند. این کار نه تنها باعث درخشندگی و صاف شدن سطح کفش می شود ، بلکه می تواند آب را از کفش شما دور نگه دارد.

واکس کفش یک راه عالی برای حفظ رنگ کفش و مبارزه با محو شدن و آسیب ناشی از آفتاب است. واکس کفش اغلب در چندین رنگ مختلف وجود دارد و می تواند از موم یا کرم تهیه شود.

در مقایسه، نرم کننده چرم به بازسازی و محافظت از چرم کمک می کند. نرم کننده چرم به نفوذ در الیاف چرم کمک می کند و روغن های طبیعی موجود در چرم را بازیابی می کند. افزودن نرم کننده باعث بازسازی چرم، نرم شدن چرم سفت و حتی ترمیم ترک ها و سوراخ های جزئی می شود.

نرم کننده چرم همچنین خاصیت ضد آب دارد زیرا اکثر نرم کننده ها روغن هستند، یک دافع طبیعی آب. در حالی که بیشترین درخشش را از واکس کفش سنتی خواهید داشت، افزودن یک نرم کننده چرمی همچنان درخشندگی نهایی را به شما می بخشد.

هنگام واکس کفش قهوه ای ، آیا باید از لاک خنثی یا قهوه ای استفاده کنم؟

این بستگی به نوع واکس مورد استفاده شما دارد. برخی از واکس های کفش مانند موم کفش فقط حاوی مقادیر کمی رنگدانه هستند. استفاده از واکس قهوه ای یا خنثی نباید تفاوت زیادی ایجاد کند زیرا رنگ بسیار کمی با لایه میکروسکوپی موم به سطح کفش منتقل می شود.

سایر محصولات مانند کرم کفش از رنگدانه بیشتری برای جلا دادن کفش استفاده می کنند. اگر از کرم کفش برای واکس زدن کفش خود استفاده می کنید، حتماً از واکس قهوه ای استفاده کنید که با رنگ چرم کفش تطابق زیادی داشته باشد. وقتی از واکس بر پایه کرم استفاده می کنید، رنگدانه های بیشتری به کفش منتقل می شود، بنابراین به انتخاب رنگ نزدیک به کفش کمک می کند.

واکس کفش قبل از پف کردن چقدر باید خشک شود؟

برای اکثر کاربردهای واکس، باید حدود 10 دقیقه صبر کنید تا شروع به واکس زدن کنید. این به واکس این امکان را می دهد تا کاملاً خشک شود و به شما این امکان را می دهد تا جلوه را به درخشندگی زیبا برساند.

البته استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد. هنگام استفاده از محصولات حاوی روغن یا نرم کننده های چرمی، باید واکس را روی کفش چرم بگذارید تا زمانی که چرم تا حد ممکن جذب شود.

در حالی که 10 دقیقه صبر کردن مطمئناً کافی است، برخی از نرم کننده های چرمی مانند صابون زین را می توان یک شب روی کفش نگه داشت. این به واکس اجازه می دهد تا به طور کامل به چرم نفوذ کرده و آن را اشباع کرده و آن را تا حد ممکن صاف و محافظت کند.

آیا باید از براش یکسان برای رنگ های مختلف کفش استفاده کنم؟

به طور معمول یک کیت درخشان کفش شامل دو برس متفاوت است. اولین برس یک برس داوبر است که از موی اسب ساخته شده است و برای استفاده از واکس واقعی، یا کرم یا موم، روی سطح کفش استفاده می شود. برس داوبر مستقیماً در واکس کفش فرو می رود.

در حالی که بسیاری از واکس های بر اساس موم رنگدانه زیادی ندارند، اما ممکن است برخی از رنگ ها روی برس باقی بمانند. این بدان معناست که اگر می خواهید رنگ کفش خود را حفظ کنید، بهتر است برای هر کفش یک برس داوبر متفاوت داشته باشید. اگرچه بسیاری از واکس های مومی رنگدانه کمی دارند، بنابراین اگر از یک برس استفاده کنید، انتقال رنگ و تغییر رنگ بسیار کم خواهد بود.

برس دوم که در کیت درخشش کفش قرار دارد، فرچه است. این برس همچنین از موی اسب ساخته می شود و برای پاک کردن کرم یا مومی که به تازگی روی سطح کفش خود قرار داده اید استفاده می شود. از آنجا که در حال پاک کردن موم خشک یا کرم هستید و قلم مو را مستقیماً در واکس فرو نمی کنید، می توانید یک برس موی اسب را برای همه کفش های خود، صرف نظر از رنگ، نگه دارید.

برای صیقل دادن چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟

نوع واکس مورد استفاده شما برای نگه داشتن کفش در وضعیت مناسب، به خواسته ها و نیازهای شما بستگی دارد. واکس های مختلف تأثیرات متفاوتی بر کفش شما می گذارد و سطح مراقبت و نگهداری مداوم مورد نیاز را تغییر می دهد.

اگر علاقه مند هستید که کفش های شما درخشندگی آینه ای داشته باشند، احتمالاً بیشترین شانس را با واکس مومی یا کرمی خواهید داشت. هر دوی این گزینه ها مستقیماً روی سطح کفش اعمال می شوند تا سطحی صاف ایجاد شود.

وقتی واکس پاک می شود، کفش براق می ماند. در حالی که این یک راه عالی برای حفظ رنگ کفش و بازگرداندن درخشش است، اما حداقل تاثیر را در محافظت طولانی مدت از کفش شما دارد.

اگر حفظ چرم نرم و در وضعیت خوب اولویت شماست، احتمالاً بخواهید به سمت نرم کننده ها یا روغن چرم بروید. محصولاتی مانند صابون زین یا روغن راسو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این محصولات به خود چرم نفوذ کرده و به داخل منافذ نفوذ می کنند.

این به بازگرداندن روغن های طبیعی چرم کمک می کند تا چرم کفش شما دوباره نرم شود. این می تواند به دافع آب کفش شما کمک کرده و از چرم بیشتر محافظت کند. نرم کننده چرم حتی می تواند به بازسازی چرم خشک و ترک خورده کمک کند و دوباره به کفش شما جان ببخشد.

همچنین تعداد زیادی گزینه مخصوص لاک کفش برای کسانی که دارای علایق و نیازهای طاقت فرسا هستند در دسترس است. واکس کارنوبا یک گزینه عالی برای پرداخت کفش است که کاملا طبیعی است و از مزارع پایدار برزیل تهیه شده است. برای کسانی که می خواهند نتیجه ای راحت و سریع داشته باشند، واکس مایع، همراه با اپلیکاتور، ممکن است بهترین گزینه باشد.

چگونه می توانید از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن محل چین خوردگی جلوگیری کنید؟

کفش های چرمی شما ترک می خورد و پوسته پوسته می شود، مانند قسمت هایی که در قسمت پایینی جعبه انگشتان پا قرار دارد. مهم نیست که چرم چقدر گران است یا چقدر نرم، این یک مشکل ذاتی در خود چرم واقعی است. زیرا چرم یک ماده طبیعی است که بین الیاف روغن دارد.

وقتی فردی کفش خود را خم می کند، روغن مجبور می شود از منافذ چرم خارج شود. با این کار روغن های روان کننده بین الیاف منفرد حذف شده و اصطکاک بین الیاف ایجاد می شود. افزایش اصطکاک باعث خشک شدن چرم شده و باعث ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن آن می شود. خلاء ایجاد شده توسط روغن تخلیه شده می تواند آب را به داخل منافذ وارد کرده و چرم را بیشتر خشک کند.

برای جلوگیری از ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن چین کفش، باید به چرم کمک کنید تا روغن های طبیعی خود را حفظ کند. این کار را می توانید با استفاده از نرم کننده چرمی روی کفش های چرمی خود انجام دهید. نرم کننده قادر به نفوذ به چرم بوده و روغن را بین الیاف اضافه می کند.

این کار الیاف را روان کرده، از ترک خوردن جلوگیری کرده و کف صافی ایجاد می کند. نرم کننده های چرمی دارای اشکال مختلفی هستند، از جمله نرم کننده استاندارد، روغن راسو یا صابون زین.

نازنین رهسپار
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه